¤ Оптимізація сайту

¤ Чорне, сіре та біле SEO

¤ Фільтри пошукових систем

¤ Відвідування та конверсія сайту

¤ Основні метрики сайту

¤ Просування у пошукових системах

¤ Біржі обміну посиланнями

¤ SEO форум


Оптимізація сайту

Після того, як сайт був створений і розміщений в інтернеті, через деякий проміжок часу його починають оцінювати користувачі та пошукові системи. Отримана оцінка визначає подальше майбутнє сайту - або він заслужить популярність у користувачів і авторитет пошукових систем або буде "пасти задніх" у пошуковій видачі (тобто знаходитись далі першої сторінки в результатах пошуку) з нульовою відвідуваністю.

Причому, якщо раніше пошукові системи (Яндекс з Гуглом) оцінювали переважно технічні характеристики сайту: назву домену (яке має поєднуватися з тематикою сайту або з найменуванням бренду), хостинг (щоб він не зависав і знаходився територіально в тій самій географічній зоні, з якою співвідноситься сайт), "мета-теги" (про них ми поговоримо нижче) та ін. службову інформацію, то зараз пошуковики оцінюють так зване "юзабіліті" сайту.

Термін "юзабіліті" походить з англійського слова "usage" (використання), фактично він означає зручність використання, простоту навігації, швидкість та точність отримання інформації, а також повну відповідність сайту пошуковому запиту (щоб те, що шукає користувач, повною мірою відображалося б на сторінках сайту).

Таким чином, пошукові системи почали надавати перевагу СДЛ-сайтам. Абревіатура "СДЛ" розшифровується як "Сайти Для Людей". Якщо ви створили сайт, в якому просто зорієнтуватися, можна швидко і легко знайти потрібну інформацію - вважайте, що завдання з оптимізації вашого ресурсу на 60% вже вирішено. Google та Yandex при ранжируванні сайтів (при формуванні результатів пошуку) перші місця віддають виключно СДЛ-сайтам, оскільки сучасні пошукові системи вже давно навчилися оцінювати дії відвідувачів на сайті.

Новачки запитають: а звідки пошукові системи знають які дії на моєму сайті виконують його відвідувачі? А ви знаєте, що "Google Chrome" (найпопулярніший браузер у світі) створений Гуглом? "Android" (найпоширеніша операційна система сучасних смартфонів) також є дітищем Гугла. Це означає, що відстежити дії користувачів маючи в арсеналі власний браузер, операційну систему і безліч "віджетів" та додатків - для пошукових систем не складно.

Тому сучасна оптимізація, перш за все, спрямована на покращення юзабіліті сайту, щоб зрештою сайт був привабливим серед користувачів та пошукових систем.

Оптимізація будь-якого сайту включає декілька нескладних етапів, про які ми зараз більш детально поговоримо.

Внутрішня оптимізація сайту

На етапі створення сайту та під час його "наповнення" (при написанні статей, додаванні картинок та відео-контенту) бажано відразу ж провести внутрішню оптимізацію сайту. Краще це зробити вчасно та правильно, щоб потім не переробляти і не виправляти допущені помилки.

Внутрішня оптимізація сайту (покроково):

  • Кожна сторінка вашого сайту повинна обов'язково містити тег "title", зазвичай він розташовується у верхній частині сайту. Google та Yandex використовують текст цього тега при відображенні посилання на ваш сайт у результатах пошуку. Тут потрібно максимально лаконічно та по суті зазначити зміст вашої сторінки. Особливу увагу слід звернути на розміри title! Рекомендована довжина тексту для даного тега - 50-60 символів, включаючи пробіли та розділові знаки. Якщо розмір title буде більшим, пошукові системи його "обріжуть" - додадуть "..." до кінця посилання на ваш сайт у результатах пошуку, що може призвести до непорозуміння з боку користувачів (вони не зрозуміють про що йде мова і просто не перейдуть на ваш сайт). Навпаки, якщо розмір тега "title" буде меншим за 50-60 символів, пошукові системи додадуть так звані "альтернативні заголовки", іншими словами - назвуть їх по-своєму, як вони вважають за потрібне, при цьому смислове навантаження заголовка буде втрачено, що знову може відштовхнути користувачів від переходу на ваш сайт.

  • Ще одним важливим кроком внутрішньої оптимізації є підбір списку ключових слів у тезі "meta". Як і titile, тег meta розташовується на початку сторінки, знайти його не складе особливих труднощів (навіть якщо сайт робили не ви самі). Слід сказати, що тегів "meta" може бути декілька, вам необхідно знайти тег з атрибутом "keywords" (ключові слова). У ньому ви вписуєте ключові слова, які будуть релевантними (рівнозначними) до контенту, розміщеного на сторінці. Не варто писати занадто багато ключових слів, дотримуйтесь оптимальної довжини тексту в 250-300 символів, включаючи пробіли та розділові знаки. Ключові слова записуються окремими словами або невеликими фразами, через пробіл і розділені за допомогою ком. Крапку наприкінці не ставте!

  • Всі статті на вашому сайті, точніше кажучи - весь контент вашого сайту має бути унікальним! Не копіюйте чужі статті, не крадіть картинки, банери, анімацію з інших сайтів. Для пошукових систем не важко визначити - де оригінал, а де плагіат! Сайт, викритий у крадіжці контенту, потрапляє під фільтр, такому сайту шлях у TOP (на перші місця в результатах пошуку) закритий назавжди! Пам'ятайте про це при створені контенту для свого сайту, інакше ваш проект буде мертвонародженим.

  • При створені унікального контенту (так, ми ще раз нагадаємо про унікальність) не забувайте робити наголос на заголовки та ключові слова. Кожна стаття вашого сайту повинна починатися з заголовка "H1", наступний заголовок "H2", потім "H3", і т.д, всього у вас в арсеналі шість заголовків (останній називається "H6"). Всі шість заголовків використовувати необов'язково. При написанні тексту (статті) робіть наголос на ключових словах. Декілька слів або фраз, які прямо співвідносяться з тематикою вашої статті, можна виділити елементами розмітки - тегами "i" (курсив) або "b" (жирний шрифт). Це надасть ключовим словам на вашій сторінці додаткову вагу (значимість). Але без перегинів! Не варто виділяти кожне ключове слово чи фразу на сторінці.

  • Окремо хотілося б поговорити про посилання на вашому сайті. Посилання мають коректно працювати! При натисканні на посилання обов'язково повинна відкриватися відповідна сторінка. Якщо після натискання на посилання видається помилка з кодом "404" (сторінка не знайдена) або будь-яка інша сторінка з кодом помилки - негайно виправіть! Посилання з помилками кратно погіршують юзабіліті вашого сайту та знижують його значущість в очах Яндекса та Гугла, що згодом веде до падіння позицій у пошуковій видачі!

  • Ретельно продумайте навігацію. Серед веб-майстрів є негласне правило "трьох кліків", це означає, що відвідувач повинен виконати дію на вашому сайті (замовити товар, послугу або перейти на сторінку "контакти" з номером телефону) не більше ніж за три кліки (переходи за посиланнями). Наприклад, ви володієте інтернет-магазином з продажу підгузків, "три кліки" для вашого сайту будуть виглядати так: перехід на ваш сайт на запит з пошукової системи (пошук конкретної марки підгузків, наприклад) -> ознайомлення з товаром (з ціною, з умовами оплати та доставки) -> додавання товару в кошик -> відправка замовлення. Як бачите, ми вклалися в "три кліки".

Як було зазначено вище - метою оптимізації сайту є покращення його юзабіліті, тому основні кроки внутрішньої оптимізації мають бути спрямовані виключно на роботу із вмістом сайту: з кодом сторінок, з контентом та навігацією. Як ви вже знаєте - добре структурований (СДЛ) сайт завжди буде затребуваний як користувачами, так і пошуковими системами.

Однак наведені в даній статті дії не гарантують вам попадання на перші місця пошукової видачі. Крім внутрішньої оптимізації, є ще й так звана "зовнішня оптимізація сайту". Давайте розглянемо, що це таке.

Зовнішня оптимізація сайту

Якщо внутрішня оптимізація - це робота над контентом вашого сайту, над його сторінками, над технічною складовою, то зовнішня оптимізація спрямована на так звану "дружність" вашого сайту з іншими сайтами в мережі інтернет.

Отже, ви створили сайт, ретельно виконали внутрішню оптимізацію, виклали його в інтернеті, але щось пішло не так. На сайті чомусь мало відвідувачів, практично немає покупців (клієнтів), сайт виглядає не живим, хоча в мережі існує вже достатньо довго (скажімо - не з "вчорашнього дня"). Знайомо?

Справа в тому, що "гра з текстом" - це, звичайно, дуже важливий етап в оптимізації сайту, проте це лише одна складова. Те, що у вас є сайт, нехай навіть найкращий серед конкурентів (тобто - правильно оптимізований, у вас на сайті найкращий сервіс, найнижчі ціни на товари або послуги), але, нажаль, все це ще не гарантує вам високих позицій у результатах пошуку google та yandex!

Для того, щоб пошукові системи почали поважати ваш сайт, він повинен зарекомендувати себе в інтернеті. Що це означає? Наприклад, у вас є сайт з продажу підгузків, але ось у чому річь - таких магазинів в мережі інтернет "вагон і маленький візок". На кого пошукові системи мають виводити посилання на першому місці на запит "купити підгузки"?

Ви скажете - але ж я зробив оптимізацію сайту, покроково, так як ви і описали! Так, але ось у чому дилема - ваші конкуренти зробили те саме! Іншими словами - є з десяток сайтів на однакову тематику і всі вони на відмінно оптимізовані. Що накажете робити пошуковій системі? Кого їй ставити на перше місце, кого на друге, на третє і далі? За умови знову ж таки, що всі сайти якісні та добре оптимізовані.

На жаль, крім описаних вище факторів: якість оптимізації контенту (приведення сайту до формату "СДЛ"), пошукові системи враховують ще й зовнішні фактори, а саме - зовнішні посилання на сайт з інших веб-сайтів.

Повернемося до нашого прикладу - є десяток сайтів з продажу підгузків, всі вони однаково добре оптимізовані, але на один із них посилається 7 сайтів у мережі інтернет (цифра умовна), а на інші не посилається ніхто. Google і Яндекс міркують наступним чином - якщо на сайт є посилання з інших джерел, значить вміст цього сайту корисний (на нього ж посилаються, його рекомендують). Якщо ж на сайт немає зовнішніх посилань - мабуть і контент цього сайту не становить жодного інтересу, раз на нього гидують посилатися інші ресурси. Значить, немає жодного сенсу поміщати посилання на такий сайт на перших місцях у результатах пошуку (ось така нехитра логіка).

Тому під зовнішньою оптимізацією сайту розуміється пошук партнерів у мережі інтернет, які рекомендуватимуть вас, посилаючись на вас зі сторінок своїх сайтів, як на важливе джерело інформації, що згодом буде оцінено і пошуковими системами.

Але як переконати інші сайти посилатися на мій? Так, відверто кажучи - це завдання не з простих. Як правило, більшість веб-майстрів не дуже охоче погоджуються ставити посилання на чужі сайти. Інші ж веб-майстри за таку "послугу" вимагають плату і нерідко регулярно (щомісяця або щороку), тобто - посилання на вас тримають поки ви платите їм гроші, платити перестали - посилання викинули і ви знову "аутсайдер".

Де знайти партнерів, які готові обмінятися з вами посиланнями, причому на абсолютно безкоштовних і рівноправних умовах, ми розглянемо в нашій наступній статті. Натискайте на кораблик, ми розповімо вам - де і як знайти партнерів у мережі інтернет!

Тисніть на кораблик і попливемо до наступної статті!




¤ SERM та SEO Україна

¤ Різновиди PR в інтернеті

¤ Видалення відгуків про компанію

¤ Відновлення репутації

¤ Замовити SERM послуги