¤ Оптимізація сайту

¤ Чорне, сіре та біле SEO

¤ Фільтри пошукових систем

¤ Відвідування та конверсія сайту

¤ Основні метрики сайту

¤ Просування у пошукових системах

¤ Біржі обміну посиланнями

¤ SEO форум


Звідки беруться негативні відгуки в інтернеті

Ось існує компанія, начебто і працює вона на совість, і клієнти задоволені, проте через якийсь час на тематичних форумах та на веб-порталах, "як гриби", починають з'являтися негативні відгуки. Певна частка з них об'єктивна (помилки та непорозуміння у роботі з клієнтами трапляються у всіх), десь конкуренти "постаралися". Отже, з часом справи у компанії починають йти не дуже добре.

Кажуть: негативні відгуки найправдивіші. На жаль, це цілковита правда! Справа в тому, що людина за своєю природою - досить лінива істота, вона не буде просто так витрачати свій час, реєструватися на форумах і на спеціалізованих порталах просто щоб з кимось посваритися або когось обгадати. Бувають, звичайно, і любителі цієї справи ("тролями" та "хейтерами" таких називають), але в переважній більшості пересічні користувачі мережі інтернет таким займатися не стануть.

А хто ж тоді пише погані відгуки? Як правило - це ті, кого ви ненароком "зачіпили", образили, ті з ким мала бути певна конфліктна ситуація. Загалом, до авторів негативних відгуків можна сміливо зараховувати всіх, хто має або мав на вас "зуб". Конкурентів, форумних тролів і хейтерів поки що розглядати не будемо, хоча свій внесок ці "діячі" теж можуть зробити.

До чого це все призводить? Ваші потенційні клієнти, прочитавши про вас негативні відгуки, зроблять невтішний висновок: якщо про цю компанію пишуть погано - справ з ними краще не мати. Вони не розбиратимуться - праві ви чи ні, об'єктивний відгук, який про вас написаний чи ні, вони просто оберуть іншу компанію, яку не критикують в інтернеті. Саме тому негативна інформація так боляче б'є по репутації компанії, а згодом і по її ліквідності.

Хтось зараз скаже - зачекайте, а як же хороші відгуки? Якщо компанія працює на совість (без урахування конкурентів та дрібних непорозумінь з клієнтами), то чому ж так мало або майже немає позитивних відгуків? Ми говорили, що людина по своїй суті - лінива істота, купивши товар або отримавши послугу (скажімо глобальніше - задовольнивши свою потребу), більшість ваших клієнтів забудуть про вас, хтось назавжди, а хтось на деякий час (якщо йдеться про постійних клієнтів).

Поміркуйте самі - купивши що небудь в інтернеті, нехай навіть вам дуже сподобалося те, що ви придбали або, можливо, вам сподобався сам сервіс компанії (зробили вам велику знижку, наприклад) - ви будете після цього реєструватися на форумах і на тематичних порталах, щоб похвалити компанію за чудову роботу? Ось так і вчиняє більшість задоволених клієнтів, які отримали бажане.

Зовсім інша ситуація з тими, хто залишився незадоволеним вашим сервісом, послугою або продуктом - їх глибокі почуття, честь та гідність сильно постраждали і тепер вони прагнуть "праведної відплати". А форуми та майданчики з відгуками дуже вдало підходять для "здійснення вендетти".

Ось так, здебільшого, і з'являються погані відгуки в мережі інтернет.

З часом вимальовується неприємна картина: з одного боку маємо порядну компанію, яка сумлінно працює, нікого спеціально не обманює, але відгуки про неї переважно тільки негативні. А тепер давайте згадаємо про конкурентів, про хейтерів і про тролів, які "пасуться" практично на кожному форумі або на порталах з відгуками. Ці "бійці невидимого фронту" не проґавлять можливість зробити свій "вагомий внесок" у "розвиток компанії".

У результаті виходить такий собі "вінегрет" з поганих та відверто лайливих відгуків. Якщо не вжити своєчасних заходів щодо усунення і припинення появи негативної інформації - що чекає на таку компанію в недалекому майбутньому спрогнозувати неважко.

Як видалити негативні відгуки про компанію

Видалення відгуків - досить тонка та "ювелірна" робота. Її слід проводити акуратно, з урахуванням різних факторів та особливостей. Насамперед, необхідно достовірно проаналізувати джерело походження негативної інформації, також слід встановити - "заслужений" це відгук (тобто - чи дійсно мала місце бути описана ситуація) або ж це відвертий наклеп зрежисований конкурентами.

На сьогоднішній день існує декілька методів усунення негативних відгуків, всі вони мають різний ступінь ефективності, і зараз ми їх докладно розглянемо.

Способи видалення негативних відгуків в інтернеті, їх переваги та недоліки:

  • Звернутися до суду. Це перше що спадає на думку власникам деяких компаній. Проте більшість осіб, чия репутація в мережі незаслужено постраждала, не до кінця можуть розуміти – що таке "рішення суду" і як воно виконується. Отже, припустимо - ви знайшли про себе явно неправдоподібний поганий відгук, ви наймаєте (ключове слово - "наймаєте") адвоката, звертаєтеся до суду, доводите неконструктивність написаного відгуку, і якщо (хотілося б окремо наголосити на слові "якщо") рішення суду буде винесено на вашу користь – відгук буде видалено. Але це не означає, що умовно – через місяць, півроку, рік чи два на інших форумах про вас не з'являться негативні відгуки. Рішення суду стосується лише конкретного прецеденту, конкретних відгуків. І що ж далі – знову до суду? Фактично ви будете "бігати з мухобійкою за тарганами", що абсолютно контрпродуктивно і затратно (йдеться про оплату послуг адвоката та про судові витрати за кожне звернення до суду).

  • Вступати в "сварку". Це найгірше, що може зробити компанія для "виправлення" ситуації. Крім того, що це викличе шквал гніву та люті на вашу адресу - це аж ніяк не усуне сам факт існування негативних відгуків (вони від цього нікуди не зникнуть). А намагатися лаятись з авторами поганих відгуків - це "підливати олію" у власне багаття. Щоб загасити пожежу, потрібна вода, а не вогонь - пам'ятайте про це, якщо в планах зайти на форум і почати лаятися з тими, хто про вас погано відгукнувся.

  • Спроби виправдатися. Певний антипод попередньому методу, тільки замість суперечок, представники постраждалої від негативу компанії реєструються на форумах і намагаються "розбавити" негативні відгуки позитивними. Справа в тому, що всі чудово розуміють, хто пише позитивні відгуки у відповідь на негативні, вище ми з вами говорили, що людина - лінива істота, і вона не витрачатиме власний час щоб "відбілити" компанію, яка їй сподобалась. Найбільш смішно і безглуздо це виглядає в тих випадках, коли відразу за негативними відгуками слідує низка "позитивних", датованих приблизно в один і той самий час. Наївний чукотський юнак, кого ви намагаєтеся обдурити, хочеться запитати тих, хто вдається до таких "незграбних" прийомів. В очах тих, хто читає такі "відгуки" (мова йде про ваших потенційних клієнтів) це буде виглядати як спроби дитини, яка нашкодила, виправдатися перед вихователькою замість того, щоб вибачитися і пообіцяти виправитися. Загалом, крім усмішки і подальшого за нею роздратування цей "метод боротьби" з негативними відгуками більше нічого не викличе.

  • Писати листи. Ще один досить сумнівний підхід до усунення негативних відгуків в інтернеті. Суть полягає в тому, що замість суду або реєстрації на тому ж форумі з вищезазначеними цілями, постраждалі від негативу та наклепу намагаються вийти на адміністраторів або модераторів із проханням видалити поганий відгук залишений на їхньому сайті. Так, адміністрація вас вислухає, можливо поплаче разом з вами, далі ситуація може розвиватися у двох напрямках: або вас просто проігнорують (що найчастіше і трапляється), оскільки трастові майданчики бережуть свою репутацію і не будуть "за вашим бажанням" видаляти відгуки своїх відвідувачів, які в них зареєстровані та за залучення яких вони невпинно борються; варіант другий - вам виставлять за це великий рахунок. Але не поспішайте радіти та розстібати гаманець, якщо вам виставили рахунок. Проблема тут у наступному: так, ви сплатите за цю "послугу" і так, відгуки видалять, а далі, як і у випадку з судом – де гарантія, що негативні відгуки знову не з'являться? І що завадить "нечистим на руку" адміністраторам через місяць-другий самим написати про вас негативний відгук на своєму ж форумі. Ви вже один раз їм заплатили, ну мовляв - пишіть ще раз, "домовимось". Так, ви правильно зрозуміли - вас будуть регулярно "доїти".

  • Звернутися до фахівців. Коли у нас ламається телефон, пральна машина або просто болить зуб – ми звертаємося до фахівців, але у мережі інтернет чомусь все з точністю до навпаки! До фахівців часто звертаються вже тоді, коли ситуація виходить з-під контролю і починає приймати загрозливі масштаби подальшій фінансовій життєдіяльності компанії. Фахівець у стислий термін визначить джерела появи негативних відгуків із вжиттям заходів щодо якнайшвидшого врегулювання ситуації. За допомогою грамотного спеціаліста проблему з негативними відгуками можна вирішити дуже швидко та без катастрофічних наслідків для вашої компанії. Пам'ятайте про це!

Тому якщо ви цінуєте власний імідж, якщо не хочете відразу втратити всіх своїх потенційних і постійних клієнтів, яких ви, швидше за все, завойовували тяжкою працею і чималими капіталовкладеннями - потрібно терміново вживати заходів щодо усунення негативу та повернення довіри до вашої компанії!

Ми займаємося професійним видаленням відгуків. У нас найнижчі ціни в Україні та за її межами! Переконайтеся в цьому самі, звернувшись до нас!

А ще – жодних передоплат! Ми беремо оплату лише за фактом виконання робіт! Тобто - співпрацюючи з нами ви абсолютно нічим не ризикуєте!

І знайте – чим довше ви нічого не робите, тим складніше нам буде вам допомогти! Не дозволяйте нікому знищувати ваш бізнес, який ви ретельно будували!

Потрібна допомога у видаленні відгуків? Терміново тисніть на рятувальний круг!




¤ SERM та SEO Україна

¤ Різновиди PR в інтернеті

¤ Видалення відгуків про компанію

¤ Відновлення репутації

¤ Замовити SERM послуги