¤ Оптимізація сайту

¤ Чорне, сіре та біле SEO

¤ Фільтри пошукових систем

¤ Відвідування та конверсія сайту

¤ Основні метрики сайту

¤ Просування у пошукових системах

¤ Біржі обміну посиланнями

¤ SEO форум


Чорне та сіре SEO

Будь-яка сфера діяльності, зазвичай, здійснюється в одній з трьох площин: законної (чесно дотримуючись усіх норм та встановлених правил), напівзаконної (коли допускаються деякі порушення на окремих етапах діяльності) і відповідно - незаконної (коли навмисно ігноруються норми моралі, етики та права).

Не стало винятком і SEO. Фахівці в цій галузі діляться на дві категорії: ті, які спеціалізуються на легальному "білому SEO" та представники так званого "чорного SEO". Виділяють ще один підвид - "сіре SEO", фахівці якого використовують "напівлегальні" або "лайтові" методи чорного СЕО просування. Але, якщо на сайті присутні елементи чорного СЕО (нехай навіть незначні) - пошуковими системами, так чи інакше, це буде розцінено саме як заборонене та нелегальне просування! Сіре сео - це щось на кшталт маленької, темної цятки на кришталево-білому покривалі, відразу помітно і псує всю картину.

Слід відразу сказати: чорне та сіре seo - це шлях у нікуди, пам'ятайте про це при виборі способу просування свого проекту! Сайт, викритий у навмисному або ненавмисному застосуванні чорного або сірого СЕО, негайно потрапляє під фільтр у Гуглі та в Яндекс, і часто вже назавжди! Це означає, що використовуючи заборонені методи просування сайту, ви, рано чи пізно, безповоротно втратите свій сайт!

Тепер переходимо безпосередньо до теми нашої статті. Розглянемо - що ж так не люблять сучасні пошукові системи.

Методи чорного та сірого SEO просування:

  • Переоптимізація сайту. Мабуть, слід почати саме з цього пункту, оскільки новачки в інтернеті часто так захоплюються цим процесом, що ненароком ставлять на себе тавро чорного сеошника. Під "переоптимізацією" розуміється надмірне вживання ключових слів, коли ключових словосполучень або цілих фраз стільки, що втрачається смислове навантаження тексту. Статтю з надлишком ключових слів просто неможливо читати, пошукові системи не сприймають такий контент. Також до переоптимізації відноситься зловживання розміткою – якщо на вашому сайті через 2-3 слова застосовується курсив або жирний шрифт, це знижує читабельність вашого тексту, що також не вітається пошуковими системами. Google і Yandex переоптимізовані сайти називають "смітниками".

  • Розповсюдження шкідливого ПЗ. Абревіатура "ПЗ" розшифровується як "програмне забезпечення". До шкідливого програмного забезпечення належать: віруси, трояни, програми (сервіси), які можуть порушувати або блокувати роботу комп'ютерів або пристроїв. Окремо хотілося б зупинитися на "сніферах"! Назва походить від англійської "sniff", що дослівно перекладається: "винюхувати". Програми сніфери використовуються для автоматичного копіювання чужого контенту. Наприклад, ви вирішили створити сайт з новинами, але вам лінь самотужки писати контент (публікувати новини), ви завантажуєте програму "sniffer", яка в режимі онлайн сканує сайти з новинами та копіює їх контент (текстові матеріали, відео, картинки) на ваш на сайт. Для сучасних пошукових систем визначити - де оригінальний текст, а де "копіпаста" (текст скопійований сніффером) не складе ніяких труднощів! Викритий у "сніферстві" сайт швидко "вилітає" далеко за межі першої сторінки пошукової видачі.

  • Заборонені тематики. Якщо ваш сайт містить "матеріали для дорослих", якщо ви продаєте зброю, наркотичні речовини, якщо на вашому сайті є статті або одна стаття, в якій порушуються авторські права, утискається честь та гідність якоїсь людини або групи осіб, якщо інформація, розміщена на вашому сайті, несе загрозу здоров'ю, життю, безпеці людей або країни в цілому - лояльності від Google та Yandex не чекайте.

  • Фішингові статті та сайти. Поняття походить від англійської "fishing", що дослівно перекладається - "рибалка". Явище фішингу досить масштабне, фішинг активно використовується в мережі для отримання конфіденційних даних від користувачів. В рамках нашої статті ми зупинимося на огляді фішингових веб-сайтів. Отже, наприклад - зловмисник захотів отримати дані банківських карток, він створює фішингову копію сайту однієї з популярних платіжних систем, повністю копіює її дизайн і викладає в інтернет. Середньостатистичний користувач заходить на цей самий фішинговий сайт, бачить звичний для нього дизайн і навігацію, нічого не підозрюючи - вказує свої платіжні дані, які, як ви вже здогадалися, потрапляють прямо до зловмисника! Отримавши бажане, шахрай зможе розрахуватись вашою карткою, наприклад - купити товари на зарубіжних сайтах. І це лише один із прикладів (з банківськими картками), але "фішинг" цим не обмежується.

  • Використання редиректів. З англійської "redirect" означає "перенаправлення" або "переадресація". Суть полягає у наступному - шахрай створює абсолютно нешкідливий (на перший погляд) сайт, скажімо - магазин з продажу підгузків. Клієнт переходить на цей сайт, наприклад, за запитом "купити підгузник", а через деякий час відбувається переадресація на сайт однієї з заборонених тематик або на сайт з вірусами, які заражають комп'ютер або пристрій відвідувача. Редирект досить швидко розпізнається пошуковими системами і згодом дуже жорстко карається!

Методи сірого та чорного сео наведені в даній статті виключно в пізнавальних цілях, ми в жодному разі НЕ рекомендуємо застосовувати чорне та сіре seo для просування сайту в Гуглі та Яндексі, інакше ваш сайт ніколи не потрапить у ТОП. Також ви повинні пам'ятати, що деякі з наведених методів підпадають під кримінальне провадження! Насамперед йдеться про фішинг з банківськими картками та про низку ресурсів заборонених тематик.

Ось вам ще інформація до роздумів, стосується тих, хто все ж таки ризикне використовувати чорне або сіре СЕО для просування свого сайту, незважаючи на наші переконливі докази та попередження.

Пошукові системи для оцінки контенту та вмісту сайту вже давно використовують передові алгоритми зі штучним інтелектом. Наприклад, пошукові системи навчилися відокремлювати справжні новини від підроблених (від так званих - "fake news"). Тобто Yandex і Google вже можуть з абсолютною точністю сказати - де справжня новина, а де "фейк".

Для тих, хто не знаєте або забув - корпорація Google випускає безпілотні автомобілі, має свою власну операційну систему (Android), яка встановлена на більшості смартфонах та планшетах. Це вам так - для розуміння того що являють собою сучасні пошукові Гіганти.

Думаєте ви зможете ввести їх в оману? Ви впевнені, що сучасні пошукові системи не здатні вмить розпізнають елементи чорного або сірого сео у вас на сайті? Хочеться запитати таких горе-сеошників: "наївний чукотський юнак, кого ти намагаєшся обдурити"?

В очах Гугла та Яндекса - сео-фахівці, які використовують чорні та сірі методи просування схожі на п'ятирічних дітей, які намагаються обдурити виховательку дитсадка з 30-ти річним стажем.

Якщо ви плануєте легально просувати свій сайт у мережі інтернет – наступна стаття для вас.

Біле SEO

Легальне просування сайту, як правило, займає час, оскільки пошукові системи повинні ретельно проаналізувати контент щодо відсутності чорного або сірого сео, особливо це стосується нових сайтів. Тим не менш - просуваючи сайт легально, застосовуючи виключно законні методи, ви можете бути впевнені, що рано чи пізно ваш сайт займе гідне місце в результатах пошуку Яндекса та Гугла.

Методі білого SEO просування:

  • Вибір домену. Це один із найголовніших аспектів сео, мало хто з новачків у мережі інтернет надає цьому питанню великого значення, а дарма! Запам'ятайте як догму - сайт починається з домену! Для новачків уточнимо - домен це ім'я (адреса) вашого сайту ("http://сайт.com") у мережі інтернет. Наприклад, ви торгуєте підгузками, в імені домену потрібно якось описати цей факт, наприклад: "http://кращі-підгузки.com". Якщо ж асортимент вашого магазину виходить далеко за межі підгузків, можна вибрати назву "http://все-для-дітей.com". Іншими словами - ім'я домену має чітко ототожнюватись з вашою діяльністю. Якщо в контексті даного прикладу (для магазину підгузків) зареєструвати, приміром, таке ім'я: "http://промокашка.com" - стає не зовсім ясно, що саме там продають: підгузки, мочалки для душу або гігієнічні товари для жінок. Як ім'я сайту можна використовувати і назву вашої організації або фірми (якщо вона є). Загалом як назвете свій корабель, так він у вас і попливе.

  • Якісний хостинг. Для тих, хто не знає або забув - хостинг це сервер, на якому розміщений ваш сайт (його файли - сторінки, картинки, відео-контент, база даних). Від безперебійної роботи хостингу залежить вашого сайту в мережі інтернет. Якщо на хостингу регулярно трапляються збої, аварії або якщо сам хостинг сильно гальмує завантаження вашого сайту – з такого хостингу краще негайно піти! Сучасні користувачі інтернету не звикли довго чекати. Серед seo-фахівців є негласне правило чотирьох секунд - це означає, що ваш сайт повинен повністю завантажуватися максимум за 4 секунди. Сторінки, які довго завантажуються (більше 4-х секунд) просто відштовхнуть користувачів, і вони перейдуть на інший сайт. Пам'ятайте про це під час вибору хостингу для свого сайту.

  • Перевірте орфографію! Цим слід займатися ще на етапі написання статей до вашого сайту та при додаванні нового контенту. Ви повинні знати – жодних синтаксичних та граматичних помилок на сторінках вашого сайту не повинно бути! Біле SEO визначається унікальністю контенту та якістю його подачі. Що можна сказати про текст, у якому ключові слова та фрази написані з помилками? Який висновок повинні будуть зробити освічені люди та пошукові системи під час аналізу вашого сайту?

  • Робота із зображеннями. Подивіться уважно на зображення (картинки), які використовуються на вашому сайті. Важливо, щоб їх розмір не був надто великим, особливо це стосується сайтів (сторінок) з великою кількістю зображень. Використовуючи програми для роботи із зображеннями – оптимізуйте розмір картинок на своєму сайті. Далі – зверніть увагу на назви картинок. Усі зображення бажано називати осмислено. Розглянемо приклад: ви володієте сайтом з продажу підгузків, якщо файл з картинкою конкретної марки підгузника виглядає приблизно так: "image_320089882.jpg", у цьому випадку йому краще дати читабельну назву, наприклад: "podguznik-конкретна-марка.jpg". Навіщо це робити? Ви, напевно, помічали, що в результатах пошуку, крім посилань на сайти, пошукові системи відображають і посилання на картинки. Погодьтеся "podguznik-конкретна-марка.jpg" - звучить читабельно та інформативно, ніж: "image_320089882.jpg" - де незрозуміло, що хотів сказати художник. Якщо картинки названі осмислено, пошукові системи вважають такий сайт більш "охайним" і "акуратним" у плані СЕО, а значить - зображення з цього сайту можуть відображатися вище в результатах пошуку по картинках (є така опція в Google та Yandex), що забезпечить вам додаткових відвідувачів та клієнтів.

  • Сторінки з ЛЗУ адресами. Адреса сторінки називається "URL" ("УРЛ"). ЛЗУ означає "людино-зрозумілі урл". Повернемось до нашого прикладу - якщо ви володієте сайтом з продажу підгузків і адреса сторінки з конкретною маркою підгузника виглядає так: "http://сайт-підгузників.com/%25D1%68A4%59E2%51F3%98B3%12D2%20%13F1%65E2%40B4%52F17%96E22%D2" або "http://сайт-підгузників.com/product/10/18/25" - згодні, що це абсолютно неінформативні назви сторінок? Приміром, сторінку можна назвати так: "http://сайт-підгузників.com/product/конкретна-марка-підгузника". "Читабельні URL" добре сприймаються користувачами та пошуковими системами. Як ви, можливо, помітили - фактично це те саме, що і назва зображень, дуже бажано і адреси сторінок називати осмислено, це ознака якісного білого СЕО. Уважно подивіться на адреси сторінок вашого сайту, якщо вони неінформативні, нечитабельні – краще замініть їх на ЧПУ.

  • Підключіть SSL сертифікат. На зорі свого розвитку інтернет працював за "http"-протоколом. Не будемо заглиблюватися в питання міжмережевого трафіку, якщо комусь це дуже цікаво – в інтернеті достатньо інформації на цю тему, займатися плагіатом ми не будемо. Скажімо лише, що цей протокол на сьогоднішній день вже безнадійно застарів і вважається небезпечним, особливо якщо на вашому сайті використовується збір інформації про відвідувачів (якщо у вас передбачена можливість реєстрації, здійснення онлайн-платежів тощо). Послуги з підключення SSL (захищеного протоколу) надають хостинг-провайдери, у яких ви реєстрували домен (ім'я свого сайту) та хостинг. Є платні та безкоштовні SSL, вони різняться за типами, ми не будемо зупинятись на розгляді цієї теми, але ви маєте підключити безпековий сертифікат, оскільки це викликає лояльність до вашого сайту з боку Гугла та Яндекса. Якщо власник сайту підключив сертифікат SSL, значить він піклується про захист своїх відвідувачів від зловмисників, що, в свою чергу, неодмінно покращить авторитет сайту в очах пошукових систем.

Методи білого СЕО, наведені в цій статті, є необхідною, але далеко не достатньою умовою для просування вашого сайту в TOP пошуковій видачі. У нашій наступній статті ми розповімо вам про те, як можна просунути ваш сайт у результатах пошуку Google та Yandex.

Якщо ви плануєте розвивати свій проект використовуючи виключно біле seo - ласкаво просимо до нас на борт! Натискайте на кораблик, у наступній статті ми дамо конкретні інструкції з пошукової оптимізації, що дозволить значно покращити позиції вашого сайту у результатах пошукової видачі.

Тисніть на кораблик і попливемо до наступної статті!




¤ SERM та SEO Україна

¤ Різновиди PR в інтернеті

¤ Видалення відгуків про компанію

¤ Відновлення репутації

¤ Замовити SERM послуги