¤ Оптимізація сайту

¤ Чорне, сіре та біле SEO

¤ Фільтри пошукових систем

¤ Відвідування та конверсія сайту

¤ Основні метрики сайту

¤ Просування у пошукових системах

¤ Біржі обміну посиланнями

¤ SEO форум


Відвідуваність сайту

Відвідуваність сайту є одним із параметрів оцінки привабливості та популярності веб-ресурсу в інтернеті. Якщо сайт довго існує в мережі, якщо він містить корисну та цінну інформацію - на такий сайт будуть часто заходити, його рекомендуватимуть до перегляду, посилання на нього зберігатимуть у закладках, як наслідок - відвідуваність сайту зростатиме.

У більшості новачків виникає природне питання - "як дізнатися відвідуваність сайту"? Для цього необхідно зареєструвати ваш сайт у сервісі статистки та встановити лічильник відвідуваності. Є низка ресурсів, які надають безкоштовно лічильники відвідуваності: "google analytics", "bigmir.net", "i.ua" та багато інших. Ми не будемо докладно зупинятися на питаннях реєстрації вашого сайту в системах статистики, складного в цьому абсолютно нічого немає, сам процес реєстрації проходить з великою кількістю підказок, тому займатись зайвий раз плагіатом немає жодного сенсу.

Повернемося до нашої статті. До якого б типу не належав ваш сайт: інтернет-магазин, блог, новинний сайт або звичайний "сайт-візитка" з описом ваших послуг - відвідувачі вашого сайту будуть класифікуватися за трьома основними категоріями.

Хто приходить на ваш сайт:

  • Більшість трафіку (кількість переходів) на ваш сайт забезпечуватимуть так звані "рядові відвідувачі" або просто відвідувачі. Звичайний відвідувач, як правило, не здійснює на сайті жодних дій, він у вас не реєструється, не оформлює передплату (якщо ви автор блогу), не робить замовлення товару або послуги. У більшості випадків такі відвідувачі випадково зайшли на ваш сайт і багато з них далі за ту сторінку, на яку вони потрапили з результатів пошуку, вже не перейдуть. Але будуть і ті, хто зацікавиться вашим сайтом, зареєструється у вас і навіть зробить замовлення.

  • Ті, які прийшли на ваш сайт з певною метою - це ваші покупці, говорячи більш глобально - ваші клієнти. Клієнти бувають двох видів: перші - це ті, хто шукали саме ваш сайт (ваш товар чи послугу), знайшли вас через пошукові системи або дізналися про вас за рекомендаціями у соціальних мережах; до другого виду клієнтів належать так звані "випадкові", вони потрапили на ваш сайт із категорії "пересічних відвідувачів", спочатку вони не планували нічого робити на вашому сайті, але ознайомившись з вами, з вашим веб-ресурсом - вирішили зробити у вас замовлення або зареєструватися, фактично вони стали вашими клієнтами.

  • Постійні клієнти - це відвідувачі вашого сайту, які регулярно робитимуть у вас замовлення, і періодично заходитимуть до вас на сайт (особливо стосується новинних сайтів та блогів). Ось це і є ваша "цільова аудиторія" залучити яку - основне завдання будь-якого веб-проекту, до якої б тематики він не Ті, які прийшли на ваш сайт з певною метою - це ваші.

Новачки і досвідчені веб-майстри, часто запитують: "як збільшити відвідуваність сайту до 100, 1000, і навіть до 10000 чоловік на день"? Але чи так це насправді важливо, щоб на ваш сайт щодня заходило 10000, а можливо і більше відвідувачів на добу? Розглянемо поняття конверсії веб-ресурсу.

Конверсія сайту

Ми з вами вже розглянули класифікацію відвідувачів будь-якого сайту. Ми також сказали, що основну масу відвідувачів вашого сайту становитимуть звичайні відвідувачі, які не здійснюватимуть жодних дій. Тих, хто щось у вас придбає або замовить, буде набагато менше, ніж звичайних відвідувачів, а постійних клієнтів буде в рази менше, ніж так званих "одноразових" клієнтів (тих, хто не став вашим постійним клієнтом).

Тепер дайте відповідь на таке запитання - кого б ви хотіли бачити на своєму сайті: 10000 звичайних відвідувачів на день, які нічого у вас не куплять і не замовлять, 1000 нових клієнтів на квартал або +100 постійних клієнтів щорічно?

Як бачимо - сама по собі цифра (кількість відвідувачів на день) фактично нічого не означає. Що вам з тих, умовних, 10000 відвідувачів щодня, якщо вони просто "пасуться" у вас на сайті? Інша справа - якщо з цих 10000 чоловік 100 зроблять замовлення, а один зі ста стане вашим постійним клієнтом.

Ми підійшли до поняття рентабельності веб-проекту, розраховується вона так:

Число клієнтів (осіб, які здійснили замовлення у вас на сайті, щось купили або підписалися/зареєструвалися), поділене на кількість відвідувачів (взятих за певний період часу: за добу, за тиждень, місяць або рік) множимо на 100%. Отриманий результат носить назву - показник конверсії сайту або просто "конверсія сайту".

Приклад: на сайт щодня заходить 600 відвідувачів, з них троє купують, підставляємо значення в нашу формулу конверсії: (3 клієнти / 600 відвідувачів) *100%, маємо конверсію: 0,5%.

Такі приклади розрахунку конверсії сайту ви можете знайти в інтернеті, де вам відразу ж скажуть, що це дуже низький показник конверсії. Зразу ж, як правило, почнуть пропонувати свої, найчастіше недешеві, послуги з підвищення конверсії вашого сайту. Але не поспішайте розстібати гаманці!

Справа в тому, що є різні види конверсії. Ви, напевно, помітили, що в прикладі ми розглянули так звану "денну конверсію" сайту, ми брали до уваги кількість клієнтів та відвідувачів за добу. У зв'язку з цим питання - а три клієнти на добу це взагалі багато чи мало? Ми відповімо так - дивлячись для якогось ресурсу. Якщо ви займаєтеся продажом підгузків – напевно мало, якщо ви торгуєте нерухомістю і у вас купують три об'єкти на добу – висновок зробити нескладно.

Також ви повинні знати, що далеко не кожен день може приносити вам нових клієнтів. Тому конверсія може розраховуватися за тиждень, місяць, квартал або за цілий рік.

Який би не був у вас сайт (з продажу нерухомості або інтернет-магазин підгузків), за який би період ви не рахували конверсію (за день, за місяць або рік) – висновок один: якщо конверсія сайту росте - це добре, якщо падає (стабільно падає і стає нижчою) - це погано, в цьому випадку конверсію потрібно підвищувати! А якщо говорити точніше: постійні дії, спрямовані на підвищення конверсії - це і є ваша основна робота над сайтом в мережі інтернет.

Повертаючись до питання, яке ми поставили раніше - чи має сенс збільшувати відвідуваність сайту? Звісно ж треба! Звідки взятися новим клієнтам на вашому сайті, якщо на нього практично ніхто не заходить? Менше відвідувачів – менше клієнтів, менше клієнтів – нижче конверсія і, як наслідок, ваші доходи не зростатимуть або гірше - падатимуть!

Але як зробити так, щоб конверсія сайту безперервно зростала? Як вже було сказано – ріст конверсії сайту неможливий без відвідувачів. Тому збільшення конверсії прямо пов'язане з необхідністю збільшення відвідуваності сайту.

Як відвідувачі можуть потрапити на ваш сайт? Основний потік відвідувачів або як кажуть у середовищі інтернет – трафік на ваш сайт йтиме з двох пошукових систем: з Google та Yandex, інших поки не придумали.

Отже, щоб зростала кількість відвідувачів на вашому сайті потрібно, щоб позначені пошукові системи видавали посилання на ваш сайт на перших позиціях у результатах пошуку. Тому збільшення конверсії прямо пов'язане з просуванням сайту в пошукових системах.

Бажаєте дізнатися - як вивести ваш сайт у ТОП? Тоді попливли! Натисніть на зображення кораблика, і ви потрапите на статтю про просування сайту.

Тисніть на кораблик і попливемо до наступної статті!




¤ SERM та SEO Україна

¤ Різновиди PR в інтернеті

¤ Видалення відгуків про компанію

¤ Відновлення репутації

¤ Замовити SERM послуги