¤ Оптимізація сайту

¤ Чорне, сіре та біле SEO

¤ Фільтри пошукових систем

¤ Відвідування та конверсія сайту

¤ Основні метрики сайту

¤ Просування у пошукових системах

¤ Біржі обміну посиланнями

¤ SEO форум


Що таке PR та кому і навіщо він потрібний

Новачки або ті, хто відносно недавно почав вести свою діяльність з орієнтацією на інтернет, часто недооцінюють значущість піару. І дуже дарма! Піар це своєрідний "одяг" і від того як виглядає цей "одяг" буде залежати те, як вас сприйматимуть. Саме PR формує імідж вашої компанії та асоціацію вас (або вашого бренду) у свідомості потенційних клієнтів чи майбутніх бізнес-партнерів.

У сучасному світі імідж компанії має важливе значення! Перед тим, як звернутися до компанії (особливо якщо йдеться про важливе питання або про солідну грошову витрату), більшість ваших потенційних клієнтів та майбутніх бізнес-партнерів спочатку поцікавляться вашим іміджем та репутацією.

У наші дні, з розвитком інтернет-технологій буде нескладно через "пару кліків" дізнатися про вас все, для цього досить просто "загуглити" вас (ввести у вікно пошуку назву вашої організації або Вас, як фіз-особи). Google в лічені секунди повідомить про вас абсолютно все: як ви працюєте, як про вас відгукуються ваші клієнти та бізнес партнери, чи виконуєте ви договори та взяті на себе зобов'язання, ви шахрай або сумлінна людина. Загалом, хочете ви того чи ні, Гугл достеменно розповість про вас все. Досвідчені веб-майстри кажуть, що Google знає про вас те, чого ви самі про себе не знаєте. Звичайно це афоризм, але над цим варто всерйоз замислитися.

Багато хто помилково скаже - PR це прерогатива великих компаній з великими фінансовими статками. Але, нажаль, це зовсім не так!

Наведемо простий приклад: вам потрібно зробити ремонт (припустимо - встановити сантехніку), скажіть - ви найматимете першого-ліпшого сантехніка для такого плану робіт? Більшість людей почнуть шукати хорошого (перевіреного) фахівця, розпитуватимуть серед своїх друзів та знайомих, щоб порадили досвідченого фахівця. Якщо знайомі і друзі не зможуть підказати гарного майстра - починається зондування інтернету, що, як правило, включає тривалі пошуки, вивчення відгуків на тематичних форумах. І в залежності від того, що буде "нагуглено" - залежатиме фінансове майбутнє компанії або доходи окремого спеціаліста (як у розглянутому прикладі).

Так, звичайно, так роблять не всі і не завжди, якщо мова йде про так званий "дрібний бізнес" або про "гарячу послугу" (коли терміново потрібно, як кажуть - "тут і зараз"), гуглити (шукати інформацію про компанію в мережі інтернет) навряд чи будуть. Але, якщо йдеться про планомірну покупку (в інтернет-магазині) або якщо слід виконати роботу якісно та вчасно - перед тим як зробити замовлення або розпочати співпрацю, переважна більшість потенційних клієнтів (замовників) обов'язково поцікавиться відгуками в мережі інтернеті.

Тому, якщо ви прийшли в інтернет не на один день, якщо плануєте будувати та розвивати свій бізнес у мережі, про таке важливе і значуще поняття як якісний піар забувати не варто! Оскільки саме від вашого іміджу буде залежати - стануть мати з вами справу або звернуться до ваших конкурентів.

Класифікація піару в мережі інтернет

Піар буває різний: чорний, білий, червоний, рожевий, коричневий, золотий, зелений, сірий, вірусний та "self піар". Pr класифікується за тональністю та спрямованістю, саме від цього і залежить, так званий - "колір піару". Поговоримо про це детальніше.

Види піару в мережі інтернет:

  • Чорний PR або, як його називають у побуті - "брудний піар". Як випливає із самої назви - цей вид піару спрямований на навмисне приниження честі та гідності як фізичних осіб (окремо взятих людей), так і цілих компаній. Як правило, чорний pr передбачає явний наклеп, а не публікацію достовірних фактів. Варто сказати, що чорний піар - це підсудна справа, особливо якщо йдеться про відвертий наклеп або про публікацію свідомо хибної та ганьбливої інформації щодо інших осіб. Пам'ятайте про це перед тим, як використовувати чорний PR задля досягнення своєї мети.

  • Сірий піар - це така собі "лайтова" (нешкідливіша) версія чорного піару. Розглянемо приклад - в рекламі відомого бренду йшлося про наступне: "світ належить лідерам", інша компанія (конкурент першої) застосувала сірий PR у своїй рекламі, сказавши наступне: "лідери йдуть за нами". Як бачите - не було явно названо, про якого саме лідера йдеться, але натяк був цілком прозорий. Ви повинні знати - сірий PR це найчастіша причина судових суперечок.

  • Жовтий PR - це так званий "нецензурований PR". Тут можуть використовуватися явні сцени або висловлювання сексуального та образливого характеру, які можуть мати різні вікові обмеження. Жовтий піар - це грубе і часом досить агресивне просування продукту, метою якого є використання неприйнятних і аморальних прийомів. Жовтий PR, залежно від подачі матеріалу, може потрапити під адміністративну відповідальність (під великий штраф).

  • Коричневий піар співвідноситься з націоналістичною пропагандою. Вперше був застосований у Німеччині під час Другої світової війни. У наші дні коричневий PR застосовується дуже рідко, він може використовуватися радикальними політиками або окремими лідерами відповідних ідеології. З метою маркетингу (для просування товарів чи послуг) коричневий піар практично не застосовується.

  • Червоний PR - це безпосередньо стосується пропаганди тієї чи іншої політичної сили. Саме пропаганда (як правило, брехлива) використовується у червоному PR. Як і коричневий PR, у рамках маркетингу для просування товарів або послуг – червоний піар практично не використовується.

  • Зелений піар. Цей вид піару можна назвати антиподом жовтому піару. Зелений PR передбачає сувору цензуру та соціальну відповідальність за зміст контенту, який публікується. Основний догмат зеленого піару - повна безпека для дітей, екологічна чистота продукту (якщо йдеться про виробництво) та абсолютна законність у всіх сферах діяльності. Недоліки (якщо такі є) підлягають негайному усуненню.

  • Золотий PR - спрямований на популяризацію бренду. Зверніть увагу – при золотому піарі йдеться про просування бренду як такого, а не окремого продукту. Тренд направлений на впізнаваність бренду і на фінансову доступність продукції. Найбільш яскравим прикладом ефективного золотого піару можна назвати мережу ресторанів швидкого харчування McDonald's - цей бренд знають у всьому світі, а цінова категорія продукції доступна широкому спектру верств населення.

  • Білий піар - повна протилежність чорному піару. На відміну від чорного PR, при побудові білого піару більшою мірою наголос робиться саме на перевагах. Недоліки (якщо такі є) згадуються, але тут, зазвичай, описується механізм роботи з них. Мовляв - "так, ми, як і всі - не без недоліків, проблеми у нас є, але ми докладаємо всіх зусиль, щоб їх виправити", "допоможіть нам стати кращими для вас" - ось основні догмати білого піару. Фактично якщо йдеться про побудову позитивного іміджу, йдеться саме про білий PR.

  • Рожевий PR. Ви, напевно, чули таку фразу - "дивитися на світ через рожеві окуляри"? Йдеться про непомічання явних проблем та небезпек. На відміну від білого піару, коли підкреслюються переваги і визнаються недоліки - при рожевому піарі доліки буквально "висмоктуються з пальця", а недоліки (причому явні і помітні) просто не згадуються. Рожевий піар - це спосіб введення в оману. Якщо ви прийшли в інтернет не на один день, якщо в планах будувати та розвивати свій бізнес, використовувати лише рожевий PR для просування ваших товарів чи компанії загалом вкрай не бажано! Так, можна використовувати якісь елементи рожевого pr, але для серйозної роботи та для побудови якісного іміджу застосовувати тільки цей вид піару - досить небезпечно.

  • Вірусний піар. Назва даного виду піару запозичена з медицини. Відомо, що віруси поширюються та заражають дуже швидко. Суть вірусного піару полягає в тому, щоб використовуючи яскраву, помітну або рекламу, яка "застрягає в голові" з метою домогтися швидкого просування товару, послуги або бренду. Наголос спрямований на міні-сюжет у короткому відеоролику з нестандартною подачею або зі слоганом, який швидко запам'ятовується, набирає популярність і миттєво поширюється в соціальних мережах. При правильно побудованому вірусному маркетингу можна досягти високих продажів у порівняно короткі терміни та з мінімальними фінансовими інвестиціями в просування бренду.

  • Self PR. У перекладі з англійської слово "self" означає "себе". Дослівно це "розкрутка себе". Self-піар може поєднувати всі наведені вище види піару. Зазвичай self pr потрібний фізособам (приватним майстрам), а також політикам та публічним людям (акторам, співакам). Self піар, як правило, застосовується виключно до конкретних людей, а не до компаній або корпорацій.

Ми розглянули умовну класифікацію PR. Не завжди використовується, скажімо – лише чорний або лише білий піар. Деякі компанії застосовують комбінацію з різних видів піару для просування своїх товарів та послуг.

Припустимо, можна поєднувати елементи білого PR з рожевим, зеленим і вірусним, коли увагу акцентовано на перевагах продукту та компанії в цілому (частково прикрашаючи), вказуємо на екологічно чисте виробництво, високу якість продукції, її безпеку, але, не звертаючи при цьому уваги на якісь явні недоліки, наприклад - відносно високу вартість порівняно з аналогічними продуктами. При цьому використовуємо якусь помітну і незабутню рекламу (елементи вірусного маркетингу) для просування товару або бренду.

У сучасному світі PR потрібен всім, як великим корпораціям, так і приватним особам. Без позитивного піару ваша робота в інтернеті ніколи не буде повноцінною! Якщо ж ваша репутація та імідж вже постраждали, якщо в мережі інтернет мають місце негативні коментарі на вашу адресу - фінансове майбутнє вашої діяльності може опинитися під загрозою!

Піар-компанію слід вибудовувати виключно під контролем кваліфікованих фахівців, оскільки, як ви розумієте, помилки в таких питаннях згодом можуть коштувати дуже дорого!

Раді запропонувати вам професійні послуги з побудови PR та позитивного іміджу в мережі інтернет.

Ми НЕ займаємося чорним, сірим, жовтим, червоним та коричневим PR! Потрібно в короткий термін побудувати якісний піар? Ми можемо допомогти Вам! Тисніть на рятувальний круг.




¤ SERM та SEO Україна

¤ Різновиди PR в інтернеті

¤ Видалення відгуків про компанію

¤ Відновлення репутації

¤ Замовити SERM послуги